London

Vi gjorde en 4 dagars till London, fredag till måndag.
Vi reste men Ryan Air från Nyköping. Har tidigare rest med Ryan Air men det är lite av gammal matiné bio samt att det kostar extra om man vill ha med sig lite bagage få sittplats så reskostnaden steg med nästa 1000 kr .
Ryan Air landar alltid i tid men denna gång var det dimma i London så man fick inte starta. När man väl fick starttillstånd så kunde man inte starta motorerna utan man fick köra dit en startmotor för att få igång dem. Det kändes tryggt. Vi blev 2,5 tim försenade

Dag 1

När väl motorerna startats så lyfte vi 1.5 tim sent, flygningen gick bra och vi landade på Stansted flygplats, eftersom vi var sena fick vi ingen parkeringsplats utan fick stå och vänta en bra stund. När han väl parkerat så fanns det ingen personal så vi blev sittande en lång stund till totalt blev vi 2,5 timmar sena. Vi tog flygbussen till Paddington station vilket tog nästan 2 timmar. Vi bodde på ett hotell som heter Byron hotel, ett litet men mysigt hotell.
Första vandringen efter inkvartering blev till Kensington Park.
En helt otrolig park med hur mycket som helst att se och kameran gick varm .
På väg tillbaka till hotellet stannade vi på The Swan
Parallellt med hotellgatan ligger en shoppinggata med många restauranger. Där köpte vi vår kvällsmat

Dag 2

När vi satt på The Swan kvällen innan träffade vi två tyskar. De hade köpt en tvådagarsbiljett på Big Bus Det är en Hop on Hop off så den snurrar runt hela tiden och man får se alla sevärdheter man vill. Vi köpte en sådan biljett och sedan åkte vi. Kommer om inte att skriva alla ställen vi hoppade av på utan jag visar med bilder istället.
I biljetten ingick en tur på Themsen. När vi kom fram till vändpunkten frågade skepparen om vi skulle stanna en stund för att få se Tower Bridge öppna sig och ev åka under när den stänger. Den öppnar max 10 gg /månad enligt skepparen
Vi avsluta dagen på en Italiensk restaurang och åt lamm som var lågtempuratur tillredd. Oj vad gott det var. Givetvis fick The Swan ett besök senare på kvällen

Dag 3

Dags för Hop on Hop off igen det stora målet var Oxford street men det blev mycket mer, Towern, Hyde park, mm.
Vi avsluta dagen med middag på ytterligare en italiensk restaurang och åt en mycket god köttbit som var perfekt stekt som sås en grönpepparsås som var gudomlig. Vi behövde en kvälls öl efter maten så det blev ytterligare ett besök på The Swan.

Dag 4

Hemresa
Promenad från hotellet till Paddington Station för att hitta hållplatsen till Stansted bussen.
Bussresan ta 2 timmar till flygplatsen. Väl framme så är det incheckning och säkerhetskontroll för att sedan hitta deras stora butik som säljer whiskey och få lite i magen. När det är dags att gå bort till gaten så ser vi att det enda plan som är sent är det som ska gå till Sverige. Det blev 1,5 timmar extra väntan.